تولید کننده فن کویل

سازنده انواع فن کویل

تولید کننده فن کویل

سازنده انواع فن کویل

  • ۰
  • ۰

فن کویل همان طور که از نامش پیداست دارای یک یا چند فن و کویل است که وظیفه فن دهش هوا بر روی کویل به جهت تامین هوای گرم یا هوای سرد است.

 فن کویل اکثرا در سیستم های دو فصلی (سرمایش و گرمایش) به کار می رود. تامین هوای گرم یا سرد خروجی از فن کویل منوط به دمای آب ورودی به کویل است که می تواند باد سرد یا باد گرم تولید کند. فن و کویل توسط کاور پوشانیده می شوند. هوای ورودی به فن کویل در اکثر مدل ها پس از عبور از روی فیلتر (آلومینیومی، پلیمری و ...) وارد دستگاه می شود.

فن کویل ها بر اساس مشخصه های نوع موقعیت و شکل ظاهری، ظرفیت (هوادهی) و جهت نصب لوله ها به انواع گوناگون تقسیم بندی می شوند و هر کدام از آن ها قیمت های متفاوتی دارند.

قیمت انواع فن کویل به عوامل گوناگونی از جمله قیمت ارز، داشتن یا نداشتن موتور اینورتر، دو لوله ای یا چهار لوله ای بودن فن کویل، نوع زمینی، دیواری یا سقفی بودن، داشتن یا نداشتن کانال ورود هوای تازه (داکت فن کویل)، ظرفیت هوادهی دستگاه و سایر موارد بستگی دارد که ما در این متن برخی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت فن کویل ها می باشد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فن کویل

موارد گوناگونی می تواند بر قیمت فن کویل تاثیر مستقیم داشته باشد، این موارد عبارت است از:

  • عملکرد فن کویل

همه مارک ها، مدل ها را در طیف وسیعی از سطح عملکرد تولید می کنند که بسته به نوع عملکرد فن کویل قیمت ها نیز متفاوت است.

  • بر قراری ارتباط فن کویل

سیستم های تهویه باید توانایی ارتباط با یک دیگر داشته باشند .فن کویلی را خریداری کنید که بتواند با دیگر اجزای سیستم تهویه ارتباط بر قرار کند.

  • اندازه فن کویل

در هنگام خرید فن کویل (کنترل کننده هوا) مشاهده می کنید که آن ها cfm  نشان می دهند و اندازه های متفاوت مناسب با فضا های متفاوت بر قیمت فن کویل تاثیر دارد. شما برای انتخاب بهتر ظرفیت مناسب فضای خود می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  • ظرفیت دستگاه (مقدار هوادهی) بر حسب  CFM

بدیهی است که هر چه ظرفیت هوادهی این دستگاه ها که بر حسب CFM بیان می شود، بیشتر باشد، به تجهیزات بزرگ تری نیز باید مجهز شود و قیمت فن کویل بالا تر خواهد بود.

  • زمینی، دیواری، کاستی (سقفی) یا سقفی توکار بودن فن کویل

بدنه بیرونی فن کویل ها با توجه به محل قرار گیری آن در مکان مورد نظر، متفاوت است و بدیهی است که این تفاوت ظاهری منجر می شود که قیمت فن کویل کاستی نسبت به قیمت فن کویل دیواری یا قیمت فن کویل زمینی متفاوت باشد.

  • کانالی یا بدون کانال بودن فن کویل

فن کویل های کانالی دارای کانال های تامین هوای تازه از بیرون ساختمان هستند. در نتیجه نسبت به فن کویل های بدون کانال باید هزینه کانال کشی نیز به طور جداگانه برای آن در نظر گرفته شود و قیمت فن کویل کانالی نسبت به نوع بدون کانال بیشتر خواهد بود.

  • کیفیت کنترل کننده هوای فن کویل

سطح کیفیت کنترل کننده هوا مانند تمام کالا های مصرفی از اتومبیل گرفته تا مبلمان و فن کویل ها متفاوت هستند و از نظر قیمت و کیفیت با هم متفاوت هستند این امر در قیمت فن کویل ها تاثیر گذار است و بسته به امکانات فن کویل و ماندگاری آن نیز قیمت ها متفاوت است که می توان به فن کویل هایی که دوام تا15 سال، 15 تا 18 سال، 18 تا 22 سال دارند اشاره کرد که به همین میزان قیمت فن کویل ها نیز افزایش می یابد.

  • داشتن یا نداشتن تکنولوژی موتور فن های دور متغیر (اینورتر)

یکی از تکنولوژی هایی که امروزه بر سر زبان ها افتاده است، تکنولوژی موتور های الکتریکی دور متغیر یا همان اینورتر است. این موتور فن ها با دور ثابت تک سرعته یا دو سرعته کار نمی کنند بلکه دور آن ها می تواند از یک دور حداقل تا حداکثر به طور پیوسته تغییر کند. برای مثال اگر یک موتور دور ثابت در دو دور ثابت ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ دور بر دقیقه کار کند، یک موتور اینورتر در هر سرعتی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ می تواند دور بزند. مزیت آن این است که هر مقدار که سرمایش یا گرمایش مورد نیاز باشد (چه کم و چه زیاد) تعداد دور موتور فن دقیقا متناسب با نیاز خواهد بود. ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که قیمت تمام شده دستگاه افزایش می یابد.

  • دو لوله ای یا چهار لوله ای بودن فن کویل

در فن کویل های دو لوله ای یکی از لوله ها برای ورود سیال گرم یا سرد و یکی هم برای خروج آن است. یعنی در فصل زمستان آب گرم در آن جاری می شود و در تابستان آب سرد. در فن کویل های چهار لوله ای، دو تا از لوله ها ورودی و دو تا هم خروجی هستند، به طوری که همواره یکی از لوله ها حاوی سیال سرد و یکی هم حاوی سیال گرم است. چهار لوله ای این مزیت را دارد که در یک ساختمان تعدادی از واحد ها می توانند در صورت نیاز به گرمایش و تعدادی هم به سرمایش و به صورت هم زمان دسترسی داشته باشند ولی در دو لوله ای این طور نیست و یا گرمایش و یا سرمایش را خواهیم داشت و نمی توان به طور هم زمان هم سرمایش داشت و هم گرمایش. فن کویل های دو لوله ای قیمت کم تری نسبت به چهار لوله ای دارند و در ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر موارد ذکر شده عوامل دیگری مانند تعداد و جنس لوله ها نیز در قیمت انواع فن کویل تهویه تاثیر گذار خواهد بود.

قیمت فن کویل زمینی

فن کویل زمینی در مقایسه با فن کویل سقفی دارای قیمت بالا تری است.  البته نسبت به فن کویل کاستی که از گران ترین انواع فن کویل است قیمت پایین تری دارد لذا در درجه دوم دستگاه فن کویل زمینی قیمت بالا تری دارد. رنج بعدی قیمت مربوط به فن کویل دیواری و سپس فن کویل سقفی توکار که پایین ترین قیمت را دارد.

فن کویل سقفی کاستی به دلیل داشتن پمپ درین و سیستم کنترل از راه دور و ... داری قیمت تمام شده بالا تری نسبت به سایر دستگاه ‌ها است.

قیمت فن کویل دیواری

قیمت فن کویل دیواری به نسبت پایین‌تر از نوع زمینی و کاستی است. در فن کویل دیواری که طرح اسپلیت است از فن های سانتریفیوژ استوانه‌ ای با قطر کم و طول زیاد استفاده شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع فن کویل ها، تکنولوژی ها و آپشن های آن و نیز استعلام قیمت فن کویل و به روز انواع فن کویل زمینی، ایستاده، دیواری، کاستی و کانالی (با توجه به متغیر بودن قیمت ارز ممکن است قیمت ها نوسان داشته باشد) با مهندسان مهتاب گستر در ارتباط باشید.

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، منبع کویل دار، انواع کولینگ تاور و اجزای آن، پمپ و سیستم های آبرسانی، سیستم های تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید فن کویل و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت فن کویل و مشورت کارشناسان فروش مهتاب گستر انتخاب بهتری داشته باشید.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید فن کویل به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع فن کویل و دیگر مدل ها که داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فن کویل و نحوه تولید آن ها و همچنین اطلاع از قیمت فن کویل به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

جهت ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 66706377 66709528

  • ۰۰/۰۴/۰۵
  • فن کویل شرکت مهتاب گستر